
Locaties
1. Tag locaties
Soms zijn gebruikers zo druk bezig met hashtags om hun Instagrampost extra zichtbaar te maken, dat ze een nét zo belangrijk aspect vergeten: locatie tagging. En dat is zonde, want een locatie werkt binnen Instagram ook als een soort hashtag.
Dat houdt in dat iedereen die zoekt of klikt op een bepaalde locatie posts ziet waarin deze locatie als tag is toegevoegd. De locatie kan zo specifiek of generiek zijn als je zelf wilt: van een volledige provincie tot een straat of bedrijfsgebouw. Daarmee is het een supergemakkelijke manier om je zichtbaarheid te vergroten en meer kans te maken om gevonden te worden. Let op wel: kies een niet té populaire locatie, hierdoor zal jouw post minder hoog komen te staan in de populaire berichten.

Hashtags
2. Gebruik relevante hashtags
Wil je gevonden worden met hashtags, dan moet je mikken op de populaire hashtags. Het tabblad 'populair' wordt automatisch geopend zodra je op een hashtag klikt, met een overzicht van de populairste posts binnen die hashtag.
Het is ook hierbij verstandig om te kiezen voor hashtags die niet al té populair zijn. Daarbij is het goed om telkens te bedenken welke hashtags trending zijn.

Feed
3. Zorg ervoor dat je feed er goed uitziet
Hoe maak je een goede Instagram feed? Als je Instagram inzet als marketingkanaal wil je ook graag dat mensen je berichten zien als je iets post op je news feed. De Instagram feed draait om mooie plaatjes. Succes op Instagram is dus afhankelijk van de content die je deelt, en dat is meer dan alleen maar mooie plaatjes. Die content moet interessant zijn voor jouw ideale klanten want die wil je graag als volgers op Instagram.
Aantrekkelijke content delen of anderen inspireren, willen mensen je graag volgen. Als mensen je foto’s leuk vinden en reageren op je berichten, dan bouw je een band met hen op. Gebruik deze ultieme Instagram Feed Checklist om te checken of je op de juiste weg bent:

Interactie
4. Reageer altijd op relevante comments
Interactie is onmisbaar om een sterk merk op te bouwen. Een merkrelatie ontstaat namelijk nooit door alleen te zenden, en wordt altijd opgebouwd door gesprekken. Dat op zich is natuurlijk reden genoeg om te reageren op comments onder je posts. Dat geldt niet alleen voor Instagram, maar voor elk platform.
Maar meer interactie heeft op Instagram ook een ander voordeel. Er zijn verschillende factoren die Instagram meeweegt om te bepalen welke posts bovenaan de feed van een gebruiker komen te staan. Een daarvan is: interacties (likes, comments, reshares), dit behoort tot de belangrijkste signalen dat een bepaalde post waardevol is. Heeft iemand veel interactie met jouw account, dan gaat Instagram ervan uit dat die persoon dicht bij jouw merk staat en meer van je content wilt bekijken.

Gebruikersnaam
5. Zet in je gebruikersnaam over welk onderwerp je post
Deze tip is supersnel, maar ook relatief onbekend. Je kunt naast jouw Instagram-adres ook zelf je naam kiezen op Instagram, en zo profiteren van extra zichtbaarheid.
Hoe dat werkt? Zodra je in je Instagram-naam vermeldt over welke topics je post, wordt je account vaker getoond in zoekresultaten. De zoekresultaten-pagina op Instagram wordt namelijk niet alleen gevuld met posts, maar ook met relevante accounts.
Dus als ik bijvoorbeeld zoek op ‘kapper’, dan krijg ik resultaten van accounts die ofwel kapper in hun bedrijfsnaam hebben staan, ofwel accounts die het slim in hun handle of naam hebben verwerkt.
Zo kun je met je naam of handle zelf bepalen op welke zoektermen je gevonden wil worden, en je bereik verder vergroten.

Vergeet je gratis social media analyse niet te bemachtigen!
Voorkom dat je waardevolle kennis misloopt en vraag hieronder een gratis social media analyse aan.
In deze analyse krijg je onder andere:
✔ Feedback op je (bedrijfs)account
✔ Tips/tricks hoe bepaalde dingen beter kunnen
✔ Hulpmiddelen hoe je social media beter in kunt zetten
Ik weet zeker dat als je deze feedback gaat toepassen, je mooie resultaten gaat behalen!

Reactie plaatsen
Reacties