De verschillende social media platformen

Social media platformen

Verschillende platformen hebben verschillende sterke punten en passen bij verschillende soorten bedrijven/makers.

Instagram

Instagram

  • Doelgroep

Voornamelijk gericht op een jonger publiek, maar heeft de afgelopen jaren aan populariteit gewonnen bij alle leeftijdsgroepen.

  • Content type

Visuele inhoud zoals afbeeldingen, video's, verhalen en reels.

  • Sterke punten

Visuele storytelling, merkopbouw, influencer marketing.

Facebook

Facebook

  • Doelgroep

Breed scala aan gebruikers van alle leeftijden, met een grote nadruk op 25-54 jarigen.

  • Content type

Tekstuele berichten, afbeeldingen, video's, evenementen.

  • Sterke punten

Grote gebruikersbasis, groepen en communities.

LinkedIn

LinkedIn

  • Doelgroep

Professionals, B2B-georiënteerde gebruikers, zakelijke netwerkers.

  • Content type

Professionele updates, artikelen, carrière-gerelateerde inhoud.

  • Sterke punten

B2B-marketing, netwerkmogelijkheden.

TikTok

TikTok

  • Doelgroep

Voornamelijk jonger publiek (tieners en twintigers), maar groeit snel in populariteit.

  • Content type

Korte, creatieve video's.

  • Sterke punten

Authentieke, creatieve inhoud, virale trends, entertainment.

Pinterest

Pinterest

  • Doelgroep

Vooral vrouwen, vaak gericht op lifestyle, mode, recepten, interieur en DIY.

  • Content type

Visuele pins die naar externe links kunnen leiden.

  • Sterke punten

Inspirerende ideeën, visuele merkbeleving, e-commerce.

Let's work together

Let's work together!

Ben jij klaar om online successen te behalen? Laten we kennismaken! Plan direct een vrijblijvend intakegesprek in. Of download hier onze brochure.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.